Dzieci Bhaala - Children of Bhaal


Solucja Mechanika Postaci Ekwipunek Magia Profesje Pozostałe

Tawerny

by Mariuss


Wstęp

W BG1 tawerny odgrywają dużą rolę - można sprzedać coś, uzupełnić zapasy, zabawić się ;) oraz zdobyć informacje. Opisałem dokładnie większość z gospód. Mimo to po szczegóły zadań, które otrzymujemy od ludzi w tawernach, zapraszam do solucji.


W noclegach zastosowałem następujący schemat:

Wieśniaczy - 4 klasa

Kupiecki - 3 klasa

Szlachecki - 2 klasa

Dworski - 1 klasa

Również Szynkarzy nazwałem Bezimiennymi.



Wrota Baldura

Gospoda

Lokacja: Wrota Baldura (mapa 0100)

Oberżysta: Bezimienny

Noclegi: Wszystkie klasy

Trunki: Miód Pitny, Wino rubinowe z Bramy Zachodu, Wywar Złote Piaski, Piwo Cieniste, Piwo-Suz, Piwo Jednookiego

Handel: Brak

Ciekawostki: Od Connola Finna możemy się co nieco dowiedzieć o Żelaznym Tronie i głębokich piwnicach. Na piętrze spotkamy Borinola Manna, który może nam opowiedzieć parę historyjek. Ponadto w jednej z szafek na piętrze znajdziemy Miksturę ochrony.



Hełm i Płaszcz

Lokacja: Wrota Baldura (mapa 0100)

Oberżysta: Bezimienny

Noclegi: Wszystkie klasy

Trunki: Miód Pitny, Wino rubinowe z Bramy Zachodu, Wywar Złote Piaski, Piwo Cieniste, Piwo-Suz, Piwo Jednookiego

Handel: Brak

Ciekawostki: Oprócz możliwości odzyskania hełmu Baldurana, przy barze spotkamy ekipę innych poszukiwaczy przygód. Jeśli porozmawiamy z ich przywódcą Gorpelem Hindem i opowiemy mu o naszych przygodach, ten będzie szczęśliwy i zostaniemy honorowymi członkami "Wesołych Błaznów" - jego bandy najemników. Możemy też mu nic nie powiedzieć, wtedy odchodzi wraz ze znajomymi. Tak czy siak, po rozmowie z Gorpelem przy wejściu pojawi się następna ekipa najemników, tym razem "Młociarzy z Podgórza". Nieważne co powiemy, i tak dojdzie do walki. Jeśli jesteśmy honorowymi członkami "Wesołych Błaznów" wtedy będziemy mogli liczyć na jako taką pomoc w walce z ich strony.



Pod Trzema Baryłkami

Lokacja: Wrota Baldura (mapa 0200)

Oberżysta: Nantrin Bellowglyn

Noclegi: Wszystkie klasy

Trunki: Miód Pitny, Wiecznomiód, Zimowe wino, Berduskańskie czerwone wino

Handel: Brak

Ciekawostki: W środku spotkamy Bellama, który jednak tylko się przywita lub jeśli mamy zbyt niską reputację ostrzeże przed Phandalynem, który może nie być w stosunku do nas zbyt uprzejmy.
Spotkamy też Shepa, któremu nie podoba się nasza obecność. Na pierwszym piętrze za obrazem jest ukryta Czaszka Kerepha związana z zadaniem Ghoraka. Na drugim piętrze spotkamy szlachciankę, która zleca nam zadanie.



Spłoniona Syrena

Lokacja: Wrota Baldura (mapa 0300)

Oberżysta: Bork

Noclegi: 2,3,4 klasa

Trunki: Miód Pitny, Saerlooniańskie wino topazowe, Piwo Przysmak Elminstera, Piwo ciemne mocne Tanagyra, Berduskańskie czerwone wino, Piwo ciemne gorzkie, Wino ogniste, Piwo Jednookiego

Handel: Brak

Ciekawostki: Wielki Ogr Larze zagada do nas przy wejściu do karczmy - możesz się z nim bić, jeśli chcesz lub uniknąć walki. Przed Spłonioną Syreną w spotkasz się w rozdziale 7. z Husamem, rzuci Ci on trochę światła w sprawie śmierci Entara Srebrnej Tarczy.



Pod Napuszonym Jesiotrem

Lokacja: Wrota Baldura (mapa 0300)

Oberżysta: Bezimienny

Noclegi: Wszystkie klasy

Trunki: Wino Krwawe, Wywar Złote Piaski, Najlepsze Piwo Luirena, Piwo ciemne mocne Tanagyra

Handel: Brak

Ciekawostki: Oprócz Brielbary, która będzie na nas czekać, spotkamy Lusselyn, który zleci nam zadanie. Spotkamy też Lantanare, której się śniliśmy. Na pierwszym piętrze w jednym z pokoi spotkamy Pana Cienia, z którym możemy uciąć sobie dość dziwaczną pogawędkę.



Tawerna Drakon

Lokacja: Wrota Baldura (mapa 0700)

Oberżysta: Bezimienny

Noclegi: Wszystkie klasy

Trunki: Miód Pitny, Wino rubinowe z Bramy Zachodu, Wywar Złote Piaski, Piwo Cieniste, Piwo-Suz, Piwo Jednookiego

Handel: Brak

Ciekawostki: Nic ciekawego. Po prostu zwykła tawerna.



Gospoda

Lokacja: Wrota Baldura (mapa 0800)

Oberżysta: Bezimienny

Noclegi: Wszystkie klasy

Trunki: na parterze i na piętrze: Miód Pitny, Wino rubinowe z Bramy Zachodu, Wywar Złote Piaski, Piwo Cieniste, Piwo-Suz, Piwo Jednookiego

Handel: Brak

Ciekawostki: Jeden Szynkarz na parterze, drugi na piętrze.



Elfia Pieśń

Lokacja: Wrota Baldura (mapa 0800)

Oberżysta: Bezimienny

Noclegi: Wszystkie klasy

Trunki: Miód Pitny, Wino rubinowe z Bramy Zachodu, Wywar Złote Piaski, Piwo Cieniste, Piwo-Suz, Piwo Jednookiego

Handel: kupiec na piętrze - sprzedaje ciekawe przedmioty

Ciekawostki: Brevlik szuka osób do kradzieży teleskopu z Komnaty Cudów, Cauternus również prosi nas o pomoc, Cyrdemac związany jest z zadaniem dla szlachcianki z gospody Pod Trzema Baryłkami. Na piętrze przebywa kupiec, który ma parę ciekawych zabawek na sprzedaż oraz Alyth - właścicielka tawerny Elfia Pieśń.



Tawerna Keexie

Lokacja: Wrota Baldura (mapa 0800)

Oberżysta: Bezimienny

Noclegi: Wszystkie klasy

Trunki (na parterze): Miód Pitny, Wino Rubinowe z Bramy Zachodu, Najlepsze Piwo Luirena, Wywar Złote Piaski, Piwo Cieniste, Piwo ciemne moce Tanagyra, Zimowe wino

Trunki (na piętrze): Miód Pitny, Wino rubinowe z Bramy Zachodu, Wywar Złote Piaski, Piwo Cieniste, Piwo-Suz, Piwo Jednookiego

Handel: Brak

Ciekawostki: Jeden Szynkarz na parterze, drugi na piętrze.



Gospoda

Lokacja: Wrota Baldura (mapa 1100)

Oberżysta: Bezimienny

Noclegi: Wszystkie klasy

Trunki (na parterze i na piętrze): Miód Pitny, Wino rubinowe z Bramy Zachodu, Wywar Złote Piaski, Piwo Cieniste, Piwo-Suz, Piwo Jednookiego

Handel: Brak

Ciekawostki: Jeden Szynkarz na parterze, drugi na piętrze. W środku spotkamy paladyna Phandalyna, który zaatakuje jeśli mamy w drużynie postacie o złym charakterze. Na piętrze Krupier, z którym możemy zagrać.



Stara Karczma

Lokacja: Wrota Baldura (mapa 1100)

Oberżysta: Bezimienny

Noclegi: Brak

Trunki: Brak

Handel: Brak

Ciekawostki: Zielony śluz wdarł się na teren gospody z piwnicy. Musisz go zniszczyć. Szynkarz zginie i nie da się go uratować.



Tawerna Jopalina

Lokacja: Wrota Baldura (mapa 1200)

Oberżysta: Bezimienny

Noclegi: Wszystkie klasy

Trunki: Wino rubinowe z Bramy Zachodu, Piwo Cieniste, Piwo Jednookiego, Piwo Smoczy Oddech, Wino Ogniste, Piwo ciemne mocne Tanagyra

Handel: Brak

Ciekawostki: Nic ciekawego. Zwykła gospoda.



Pochyła Latarnia

Lokacja: Wrota Baldura (mapa 1200)

Oberżysta: Bezimienny

Noclegi: 3, 4 klasa

Trunki: Wino rubinowe z Bramy Zachodu, Piwo-Suz, Piwo Jednookiego, Piwo Smoczy Oddech, Najlepsze Piwo Luirena, Piwo Cieniste, Piwo ciemne gorzkie

Handel: Brak

Ciekawostki: Na pierwszym poziomie spotkamy Krupiera, z którym możemy zagrać oraz Lobara, właściciela tego miejsca. Na drugim poziomie spotkamy Desrete i Vay-ya'ę, które chcą nam pokazać 'entropijną przyjemność'. Na trzecim poziomie sjest mag Yago związanego z zadaniem dla Brielbary z gospody Pod Napuszonym Jesiotrem. Warto przeszukać skrzynię koło Yago, gdyż znajdziemy tam trochę zwojów.



Gospoda

Lokacja: Wrota Baldura (mapa 1300)

Oberżysta: Bezimienny

Noclegi: Wszystkie klasy

Trunki: Wino rubinowe z Bramy Zachodu, Piwo Cieniste, Piwo Jednookiego, Piwo Smoczy Oddech, Wino Ogniste, Piwo ciemne mocne Tanagyra

Handel: Brak

Ciekawostki: W środku spotkamy Eurica związanego z zadaniem dla Nadine z centralnej części Wrót Baldura. Na piętrze przebywa kobieta o imieniu Sanadal Gwist, która prosi nas o odszukanie jej brata i kuzyna o imionach Shank i Carbos.



Ostrze i Gwiazdy

Lokacja: Wrota Baldura (mapa 1300)

Oberżysta: Po prostu Oberżysta:)

Noclegi: Wszystkie klasy

Trunki: Piwo-Suz, Piwo Smoczy Oddech, Wino Ogniste, Wywar Złote Piaski, Najlepsze Piwo Luirena, Piwo ciemne gorzkie

Handel: Brak

Ciekawostki: aż trzy misje, pogadaj po prostu z osobami na parterze i na piętrze, np. G'axir Wieszcz zleca odnalezienie sfinu (ma go bazyliszek w porcie).



Pozostałe

"Pod Pomocną Dłonią"

Lokacja: Gospoda pod Pomocną Dłonią:)

Oberżysta: Bentley

Noclegi: Wszystkie klasy

Trunki: Wino Alurlyathańskie, Arrabellańskie wino wytrawne, Piwo ciemne gorzkie, Piwo Przysmak Elminstera, Wiecznomiód, Piwo Cieniste

Handel: Posiada zwykłe towary i magiczny Pawęż +1 na sprzedaż. W świątyni Mądrości przylegającej do karczmy można kupić parę magicznych zwojów

Ciekawostki: Na samej górze dla Landarin prosi o oczyszczenie jej domu w Beregoście z pająków, Unshey zleca znalezienie pasa; szlachcic na samej górze da ci złote pantalony.



Gospoda Candlekeep

Lokacja: Candlekeep

Oberżysta: Winthrop

Noclegi: Wszystkie klasy

Trunki: Wino Krwawe, Wino Ogniste, Miód Pitny, Piwo Ciemne Gorzkie, Arrabellańskie wino wytrawne

Handel: Troszkę zwykłego ekwipunku - żadnych magicznych przedmiotów, najlepsza zbroja to zbroja paskowa

Ciekawostki: Kilka kosztowności na parterze i pięterku w szafach; poza tym misja z magiem Firebadem.



Czerwony Bukiet

Lokacja: Beregost

Oberżysta: Bezimienny

Noclegi: 3, 4 klasa

Trunki: Wino Ogniste, Wino Krwawe, Wywar Złote Piaski, Piwo Północne Iriaeborańskie

Handel: Brak

Ciekawostki: Przy wejściu zaatakuje nas zabójca Karlat, ponadto Perdue zleca nam odzyskanie swego miecza.



Gospoda Feldeposta

Lokacja: Beregost

Oberżysta: Bezimienny

Noclegi: Wszystkie klasy

Trunki: Wino Rubinowe z Bramy Zachodu, Zimowe Wino, Wiecznomiód, Berduskańskie czerwone wino

Handel: Tak. Ma parę ciekawych magicznych przedmiotów np. Miecz półtoraręczny +1

Ciekawostki: Marl i Dunkin po pierwszym wejściu do karczmy poszukają z tobą zaczepki - nie można być obojętnym i albo trzeba zabić tego pierwszego (on pierwszy nas zaatakuje) albo odpowiednio poprowadzić dialog i odejść w pokoju. Na piętrze znajdziemy Algernona, któremu można ukraść płaszcz. W rozdziale III. na piętrze przebywa Tranzig.



Płonący Czarodziej

Lokacja: Beregost

Oberżysta: Bezimienny (nie mylić z PsT:)

Noclegi: 2, 3, 4 klasa

Trunki: Miód Pitny, Wino Rubinowe z Bramy Zachodu, Najlepsze Piwo Luirena, Wywar Złote Piaski, Piwo Cieniste, Piwo ciemne moce Tanagyra, Zimowe wino

Handel: Brak

Ciekawostki: Złodziej Zhurlog kradnie kasę i zleca znalezienia jego butów; poza kasą na górze w szafkach i skrzyniach nic ciekawego.



Wesoły Żongler

Lokacja: Beregost

Oberżysta: Bezimienny

Noclegi: 1, 2 klasa

Trunki: Saerlooniańskie wino topazowe, Najlepsze Piwo Luirena, Piwo-Suz, Wino rubinowe z Bramy Zachodu

Handel: Brak. Ale w rozdziale III. pojawia się Oficer Vai i kupuje za 50 szt. złota (za jeden) skalpy bandytów

Ciekawostki: Paladyn Bjornin zleca zabicie półogrów z lokacji na południowy-zachód; krasnolud Gurke prosi o przyniesienie płaszcza skradzionego przez Tasloi'e z Kniei Otulisko.



Gospoda Nashkel

Lokacja: Nashkel, jak sama nazwa wskazuje

Oberżysta: Bezimienny

Noclegi: 1, 2, 3 klasa

Trunki: Piwo ciemne gorzkie, Piwo Cieniste, Miód Pitny, Piwo ciemne mocne Tanagyra, Wino Krwawe

Handel: Brak

Ciekawostki: Przy pierwszej wizycie zaatakuje cię kolejny zabójca - kapłanka Neira, nie ma możliwości odejścia bez walki.



Tawerna "Pod Bekającym Smokiem"

Lokacja: Nashkel

Oberżysta: Bezimienny

Noclegi: Brak

Trunki: Piwo Smoczy Oddech, Miód pitny, Wino rubinowe z Bramy Zachodu, Arrabellańskie wino wytrawne, Saerlooniańskie wino topazowe

Handel: Brak

Ciekawostki: Kronikarz Volo opowiada historyjki (w BG II też można go spotkać).



Gospoda w Brodzie Ulgotha

Lokacja: Broda Ulgotha

Oberżysta: Bezimienny

Noclegi: Wszystkie klasy

Trunki: Wino Alurlythańskie, Arrabellańskie wino wytrawne, Piwo ciemne gorzkie, Wiecznomiód, Piwo Cieniste

Handel: Tak. Oprócz zwykłych przedmiotów ma na sprzedaż parę magicznych

Ciekawostki: Hurgan Kamienne Ostrze zleca odzyskanie sztyletu. Galkin zaoferuje nam sprzedaż kamienia strażniczego do Wieży Durlaga za 900 szt. złota. Ponadto w szafce leży Młot bojowy +1.