Uczniowie Gonda - Followers of Gond
Teoria | Praktyka |
Teoria modowania |
Tag | Podręczniki BG I Temat |
Autor |
dialogi | Nauka tworzenia dialogów w weekend | Zed Nocear |
Przystępne objaśnienie podstaw tworzenia plików dialogowych D w oparciu o zasady panujące w BG I. | ||
npc | Tutorial NPC dla początkujących | Lava Del'Vortel |
Tworzenie pliku postaci przyłączalnej, jej dialogu przyłączenia/odłączenia, dodawanie postaci do lokacji. Instalowanie nowego NPC przy pomocy WeiDU. | ||
technikalia | Modowanie - pułapki, czyli technikalia | Zed Nocear |
Kodowanie tekstów w BG1, sposób na dodanie przyłączalnego NPC do lokacji, formaty portretów, tokeny dialogowe. | ||
technikalia | Modowanie - ciekawostki, czyli doświadczenia | Zed Nocear |
Pozycja skryptów w plikach CRE, rozważania na temat dialogów, namierzanie celów w skryptach, uruchamianie skryptu z przedmiotu, niezgodności poleceń skrytpowych, ograniczenia użycia zmiennych, offsety spawn pointów, przedmioty losowe. |
Tag | Podręczniki BG II Temat |
Autor |
lokacje | Tworzenie lokacji w DLTCEP | Kirara |
Tutorial w postaci lekcji pokazujący, jak od zera stworzyć nową lokację do BG2. Każdy krok jest szczegółowo wytłumaczony i okraszony screenami z aplikacji. Do wszystkich lekcji dołączone są materiały w postaci plików testowego obszaru. |
||
dialogi | Tworzenie skryptu dialogowego | L`f |
Wszystko o tworzeniu plików dialogowych D. Składnia bloków dialogowych, rozmowy wielu postaci (CHAIN), wtrącenia (INTERJECT) i wiele innych zagadnień. |
||
dialogi skrypt | Pisanie ścieżek romansowych i przyjacielskich | Lava Del'Vortel |
Pisanie dialogów specjalnie dla przyłączalnych NPC z opcją romansowania oraz tworzenie skryptów wywołujących te rozmowy w określonych odstępach czasu. | ||
npc | Tutorial NPC dla początkujących | Lava Del'Vortel |
Tutorial pokazujący, jak w najprostszy sposób zrobić przyłączalnego NPC - tworzenie pliku postaci, przypisanie dialogu przyłączenia/odłączenia, dodanie NPC do lokacji poprzez skrypt obszaru. | ||
podklasy | Tworzenie podklas | Yarpen |
Dowiedz się, jak napisać własną podklasę przy pomocy zwykłego notatnika i dodać ją do gry używając aplikacji WeiDU. | ||
skrypt | Tworzenie inforegionów z nowym tekstem | L`f |
Implementowanie pól informacyjnych (tzw. inforegionów) w pliku ARE lokacji oraz przypisywanie im własnych tekstów z poziomu WeiDU. | ||
skrypt | Tworzenie snów i cutscen | Marcin |
Tutorial omawiający zagadnienie cutscen, czyli skryptów-przerywników w programie gry, ze szczególnym uwzględnieniem implementacji snów. | ||
skrypt grafika | Tutorial Text Screen | Lava Del'Vortel |
Poradnik przedstawiający jak wykonać i zaimplementować nowy Text Screen, czyli ekran pojawiający się np. przy przechodzeniu do kolejnych rozdziałów. | ||
skrypt czar | Tworzenie zdolności specjalnej | Lava Del'Vortel |
Zmienianie standardowego czaru maga/kapłana w zdolność specjalną przy pomocy skryptu w TP2 i WeiDU lub za pomocą DLTCEP. | ||
skrypt | Implementowanie CD_STATE_NOTVALID | Lava Del'Vortel |
Dodanie używanego z poziomu skryptów nowego stanu "niezdolności do interakcji" postaci. | ||
dźwięki npc | Implementowanie plików AUDIO | Lava Del'Vortel |
Dodawanie z poziomu skrytpu TP2 głosu dla postaci przyłączalnej. | ||
muzyka skrypt | Dodawanie muzyki do obszarów | Lava Del'Vortel |
Dodawanie nowej muzyki uruchamianej z poziomu skryptu lokacji (bez ingerencji w listę SONGLIST.IDS) | ||
weidu plik tp2 | O WeiDU słów kilka | Tuldor88 |
Uruchamianie WeiDU, traifikacja, detraifikacja; Kilka uwag odnośnie komend *.TP2: DeathVariable NPC dodanych z poziomu WeiDU, edycja plików 2DA. |
Tag | Poradniki, listy Temat |
Autor |
grafika | Lista plików BAM (animacje) | Kirara |
Graficzna lista niemal wszystkich efektów animacji używanych przez czary wraz z nazwami ich plików BAM. Obejmuje zasoby z BG, BG2, IwD, IwD2, P:T. | ||
efekty | Spis efektów w DLTCEP dla BG I i BG II | Alvarez |
Posortowana lista wszystkich efektów w DLTCEP wraz z ich numerami. | ||
tokeny | Polskie tokeny w BG II | Shaggie & morgan |
Lista tokenów, czyli wyrażeń używanych w dialogach oznaczających np. imię protagonisty, płeć, porę dnia, wraz z ich objaśnieniami. | ||
pociski | PROJECTILES w BG I | Zed Nocear |
Spis pocisków wraz z ich przykładami wykorzystania w grze. | ||
narzędzia | Najważniejsze narzędzia do edycji gier IE | Zed Nocear |
Opisy możliwości kilku najbardziej znanych narzędzi wykorzystywanych do modowania gier na silniku IE. | ||
narzędzia | Modowanie w DLTCEP | Kirara |
Objaśnienie parametrów edytowanych w DLTCEP. | ||
postaci | Listy losowych kolorów awatarów postaci | L`f |
Graficzne zestawienie list losowych kolorów, których używa się w celu zróżnicowania wyglądu postaci w grze. Dotyczy BG II. |